Translate

Δευτέρα, 4 Μαΐου 2015

ΕΝΑ ΚΡΙΣΙΜΟ ΘΕΟ-ΛΟΓΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΟΑΔΑΜΙΣΜΟΥ



να κρίσιμο Θεο-λογικό ρώτημα περί τς αρέσεως το Προαδαμισμο



[ΕΡΩΤΗΣΗ*] Σχετικά με τα εδάφια Γεν. 1,26 και 1,27 καθώς και στα εδάφια Γεν. 2,21 και 2,22...επιτρέψτε μου να υποβάλω μιά ερωτηση..μήπως ο Θεός είχε δημιουργήσει άλλο θηλυκο πρίν από την Εύα??? Τα πιό πάνω εδάφια όπως τα καταλαμβαίνω εγώ (διορθωστε με αν κανω λαθος) μας λεν κατ αρχας οτι ο Θεος είχε δημιουργησει αρρεν και θηλυ..και επειτα οτι απ την πλευρα του Αδαμ μετά δημιουργησε την Ευα...παρακαλώ εξηγήστε.




[ΑΠΑΝΤΗΣΗ] Θεάνθρωπος Χριστός, νέστη, χαρά μας!

Πρόκειται γιά ξαιρετικό θεολογικό ρώτημα...

 άν ντως, εχε δημιουργήσει, πρό τς Εας, «λλο θηλυκό», γιατί νά ποκαλεί κκλησία μας, ς Πρωτόπλαστους καί Προπάτορες, τό πρτον νθρώπινο ζεύγος πί τς γς; Μς ποκαλύτει, γία Γραφή, τά περί τς εδικς δημιουργίας, τς πρτης γυναικός, καί μες πορομεν άν πήρχε λλο θηλυκό; πλά προβληματίζομαι...!

χι σφαλώς· κατά τήν γνμη τς ρθόδοξης κκλησίας καί τς ρθόδοξης Θεολογίας, δέν φίσταντο, πρό το δάμ, λλοι νθρωποι!

-Πέραν καί κτός τοτων, αρεσις καί κακοδοξία στίν!

χω πόψιν μου, μως, μερικούς προτεσταντόπληκτους, νόητους νόες, πο μαίνονται, νά μς εσαγάγουν, τήν αρετική καί κακόδοξη προτεσταντική θεωρία το Προαδαμισμο, περί τῶν προαδαμιαίων νθρώπων, πράγμα ντελς τοπο καί λίθιο, μιάς καί ρμηνευτική προσέγγιση τν Γραφν, γίνεται μέ ρθόδοξη μεθοδολογία καί πλανή κριτήρια!

τοποθέτησή σας, καθς γράφετε: «όπως τα καταλαμβαίνω εγώ», χει ς βάσην, τήν δική σας ποκειμενική γνμη, πράγμα παντελς στοχο, περί τά τς ρθοδόξου Θεολογίας τς κκλησίας, στά τῆς ρμηνεας τν γίων Γραφν! ΔΕΝ ρμηνεύουν π.χ. Νούνης, Πιτσιλλίδης, Σταμολης, Κωνσταντίνου, Πέτρου καί Μαρτζέλος, τς Γραφς!

Τήν πλανή καί λάθητη ρμηνεία τν Γραφν, μάς τήν κάνει κκλησία μας, διά τν φωτισμένων Θεοφόρων γίων μας Πατέρων, ο ποοι, εναι, ο  κατ΄ξοχήν καί ο ντως εροί πιστήμονες τν Γραφν!

Στόν μέν πρτο κεφάλαιο τς Γένεσις, χουμεν,  μία γενική ναφορά τς δημιουργίας το κόσμου πό τό μηδέν! ν στό δέ δεύτερο κεφάλαιο, χουμεν, συμπλήρωμα τς στορίας τς δημιουργίας μέ περισσότερες λεπτομέριες στήν δημιουργία το νθρώπου!

άν γίνουμεν, προσεκτικότεροι, στήν νάγνωση τς Γραφς, παρατηρομεν, τρες στίχους, προτάσεις κλειδιά, κ το δευτέρου κεφαλαίου:

1. «Καί επε Κύριος Θεός· ο καλόν εναι τόν νθρωπον μόνον· ποιήσωμεν ατ ΒΟΗΘΟΝ κατ΄ατόν.(2,18)»,

2. «τ δέ δάμ ΟΥΧ ΕΥΡΕΘΗ βοηθός μοιος ατ. (Γεν. 2,20)»,

3. « καί σαν ο δύο γυμνοί, τε δάμ καί γυνή ατο, καί οκ σχύνοντο»...! 

 -Ἆρα γε γιατί, νά τονίζει, στό δεύτερον κεφάλαιο, τήν μοναξιά το δμ;

-Γιατί, νά περτονίζει στό διο κεφάλαιο, τό «ΟΥΧ ΕΥΡΕΘΗ βοηθός μοιος αὐτῷ»;

-Καί γιατί, νά μας δηλώνει, ξακάθαρα καί περίφραστα, «τήν γύμνια» τν ΔΥΟ γυμνν Πρωτοπλάστων;

-ρα, τό συμπέρασμά σας, εναι νυπόστατον καί αθαίρετον κατά βάσιν, τς διας ρμηνείας κ τς Γραφς!

παναλαμβάνω, φίσταται, δυστυχς, μία αρεσις προτεσταντική, περί τν προαδαμιαίων πιθηκανθρώπων, ποία εσάγεται, κ «τν ταρατσν καί κ τν καμινάδων», ντς, τς ρθοδόξου κκλησίας,(προέρχεται κυρίως, πό πρην αρετικούς Γιαχωβίτες καί Πεντηκοστιανούς, κόμη καί Οκουμενιστς Κληρικούς, δηλ. παναιρετικούς λυκοποιμένες· Μητροπολίτας δηλαδή κ.α., ο ποίοι, εναι κακόδοξα προσάρμοστοι καί αρετικοί νόες, νάντιοι στά ρθόδοξα νάματα, τς ρθόδοξης κκλησίας, ὅπως π.χ. κύριος Νικόλας Μαυρομάγουλος καί Μητροπολίτης Περγάμου κ. ωάννης Ζηζιούλας κ.α. ...) γι΄ατό καί χρειάζεται προσοχή καί ρευνα τό θέμα!

Ο συγκεκριμένοι αρετικοί νθρωποι, εναι πέρμαχοι το συμβιβασμο καί τς κακοδόξου σύγκρασις, «μεικτου μίξης», τν κάστοτε, πιστημονικν θεωριν (π.χ. το Δαρβινισμο κ.α.) μέ τά κραιφν ρθόδοξα Θεανθρωπιστικά καί δογματολογικά ρια, πο θεσαν πλανς καί λαθήτως, ο Θεοφόρες Συνόδοι καί ο Θεηγόροι γιοι Πατέρες...!

ρα, πρόκειτε περί ψευδόδοξων καί στυγνν «μεταπατερικν θεολογούντων»!

Π.Π.Ν.


*Τό ρώτημα στάλθηκε στά σχόλια, ατς τς νάρτησης: http://apologitikaa.blogspot.com/2015/04/blog-post_45.html


ΠΗΓΗ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑΣ, ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΤΟΜΟΣ Α΄, Ἔκδοσις τρίτη, ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ "Ο ΣΩΤΗΡ",  ΑΘΗΝΑ 1997, σελ. 466.