Translate

Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΠΕΡΙ ΑΒΛΩΣΕΩΝ, ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ.


Η ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΠΕΡΙ ΑΒΛΩΣΕΩΝ, ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ.
«Τώρα οι παπάδες λένε, ου, ου, ου, αν ακούσεις τους παπάδες τι λένε!» - π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Του   Βασίλειου Χαραλάμπους, θεολόγου
_____________________
Στις 28 Φεβροαυαρίου 2015, σε ραδιοφωνική εκπομπή της Ιεράς Μητροπόλεως Λεμεσού, Μητροπολίτης Αθανάσιος απάντησε σε ερωτήσεις ακροατών.  Ανάμεσα στα ερωτήματα ήταν και ένα που αφορούσε το ηχητικό ντοκουμέντο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, σχετικά πλάνη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, για το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης.

Δεν θα σχολιάσω τα λόγια του Μητροπολίτου Αθανασίου, αλλά θα δανειστώ για σχολιαμό απλά τα λόγια της απάντησης του,  ότι ‘’αν το είπε, θα έκανε ένα λάθος’’, για  να προλάβω την απαντητική διαδικασία των ιδιοτελώς κειμένων στους διαδικτυακούς ιστότοπους.

Κατ’ αρχή θα πρέπει να αναφέρομε ότι ουδεμία αναφορά  δεν έγινε από μέρους του Σεβασμιωτάτου για συκοφαντία, όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Μονής Βατοπαιδίου, για  το υποτιθέμενο πλαστό ηχητικό ντοκουμέντο.

Να υπενθυμίσουμε ότι το κατεξοχήν ‘’τεκμήριο’’ αμφισβήτησης του εν λόγω ηχητικού ντοκουμέντου, από μέρους της Μονής Βατοπαιδίου, στηριζόταν στον υποθετικό ισχυρισμό ότι επιστημονικώς υπάρχει η δυνατότητα να γίνει όπως έγραφε, τέλεια απομίμηση της φωνής κάποιου, πράγμα που δεν ευσταθεί (όταν έχεις γνώση της φωνής κάποιου, αντιλαμβάνεσαι την απομίμηση).  Η τέλεια απομίμηση της φωνής κάποιου δεν είναι κατορθωτή,  ούτε με τα σύγχρονα τεχνικά μέσα.  Επιπρόσθετα παρέχεται η τεχνική δυνατότητα εξακρίβωσης της αξιοπιστίας του ηχητικού ντοκουμέντου, με τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας. 

Να πούμε ότι, όχι μόνο απλά αναφέρθηκε ανακοίνωση της Μονής Βατοπαιδίου,   σε απλή υπόθεση, ‘’αλλά εν τη ρύμη του λόγου’’ απέδωσε και τη λοιδωρία της συκοφαντίας στους ανασκευάσαντες θεολόγους.  Είναι γεγονός όμως,  ότι μετά την δημοσίευση της ενυπόγραφης μαρτυρίας του κατέχοντος την κασέττα μάρτυρος, τηρήθηκε υποδειγματική ‘’σιωπή’’.

Αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης Λεμεσού σε χλευασμό σε ιστολόγια του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού.  Δεν αμφιβάλλω ότι θα υπάρχει.  Αν όμως αφορούν κείμενα ανασκευών τόσο της κακοδοξίας για τις αβλώσεις, το δογματικό λάθος περί πληρώσεως της ενοχής που παραπέμπει στην Δυτική Ανσέλμειο κακοδοξία κ.ά, είναι πολύ διαφορετικό. Είναι χλευασμός η ομλογία της αλήθειας σε θέματα Πίστεως; 

Με σοβαρότητα μπορούμε όμως να μιλήσουμε για τον κακόδοξο ‘’γέλωτα’’ του Κυπρίου αυτού μοναχού, για τη Ορθόδοξη στάση της Ιεράς Μονής Σταυροβουνίου για το θέμα της γενοκτόνου εκτρώσεων. 

ΙΔΟΥ Ο ΚΑΚΟΔΟΞΟΣ ‘’ΓΕΛΩΣ’’ ΤΟΥ π. ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΥ
«Τώρα οι παπάδες λένε, ου, ου, ου, αν ακούσεις τους παπάδες τι λένε!  Έχει και κάποιους εκεί στο Σταυροβούνι (γέλως), με τι δογματισμούς ομιλούν (γέλως).  Ρε, τελείωσε, είναι φόνος, από το Θεό θα…(γέλως) ».

Αιτία η αγραμματοσύνη;  Αιτία που λίγα βιβλία διάβασε, κατά τον ισχυρισμό του Μητροπολίτου Λεμεσού;  Αλίμονο αν η αγραμματοσύνη ήταν η αιτία της  αμφισβήτησης των αληθειών της Πίστεώς μας.   Ο Παράκλητος, το Πνεύμα της Αληθείας,  τους ‘’ταπεινούς τη καρδία’’,  αγραμμάτους αλιείς,  σοφίαν εδίδαξεν.

Όσο αφορά τη φράση του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού,  «Τώρα οι παπάδες λένε, ου, ου, ου, αν ακούσεις τους παπάδες τι λένε!», αυτό δεν είναι ένδειξη αγραμματοσύνη, αλλά αγράμματος χλευασμός.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ -  Η αναφορά του Μητροπολίτου Λεμεσού ότι δεν ασχολείται με το διαδίκτυο, αλλά του έχουν τυπώσει κάποια κείμενα, μας δίνει αφορμή να παρακαλέσουμε αυτούς που τύπωσαν τα διάφορα κείμενα από το διαδίκτυο, την επόμενη φορά να περιέλθουν και τα ιδιοτελώς κείμενα ιστολόγια και να συμπεριλάβουν και το πλήθος των κειμένων που λοιδορούν τον τότε Μητροπολίτη Πάφου (νυν Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄)΄, καταλογίζοντάς του συκοφαντικές ενέργειες.  Έχω την βεβαιότητα, ότι αν απλή υπόδειξη γίνει σε κάποια εκπομπή για το ατόπημα τούτο, ίσως γίνει απαρχή να λάβει τέλος η μακρόχρονη   λοιδορία του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, περί συκοφαντίας.