Translate

Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2014

Γενικός Απολογητικός σχολιασμός, κατά των λεχθέντων του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου*


                                       


Γενικός Απολογητικός σχολιασμός,  κατά των λεχθέντων του σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου*

                                               Του Παναγιώτη Νούνη



Αιτία και λόγος, του πιό κάτω έμπονου σχολιασμού μας, υπήρξαν οι εν λόγω αναρτήσεις,  του ιδίου θέματος με τίτλο:

Α] “Ἀντιπατερικός καί οἰκουμενιστικός ὁ λόγος τοῦ μητροπολίτου Λεμεσοῦ κ. Αθανασίου [ΒΙΝΤΕΟ 2014]”. [1]

Β]  “Ο σεβαστός επίσκοπος Λεμεσού κ. Αθανάσιος, να τοξεύσει τα βέλη της κριτικής του προς τους συνεπισκόπους του, τους ζευγμένους στο άρμα του Οικουμενισμού, του ιατρού Λυκούργου Νάνη“. [2]

Γ] “ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ ΣΤΟ ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ του θεολόγου Βασίλειου Χαραλάμπους ”. [3]

Στο παρόν βίντεο, ακούμε ένα παρά πολύ εξαιρετικό και εύστοχο θεολογικό ερώτημα, απο κάποιον πιστό, ο οποίος δικαιολογημένα, αγωνία, ως προς το θέμα των αντικανονικών συμπροσευχών των Ορθοδόξων ποιμένων του, με τους ετεροδόξους-αιρετικούς άλλων ομολογιών και αιρέσεων!

Ως εδώ, όλα καλά;

Όμως, απο την αρχή,  της απαντησέως  του αγίου Λεμεσού: «Χαίρομαι που έχετε τέτοιες ανησυχίες αλλά...», εκείνο το «αλλά...» έδειχνε καθαρά, προς τα που κινείται το όλο πράγμα...!
Δεν χρειαζόταν να είσαι ο Μάντης Τειρεσίας για να υποψιασθείς, το τι μέλλει γενέσθαι, εις την απάντηση του συγκεκριμένου θέματος διότι, εκείνο το «αλλά...» χτυπά στα κόκκινα, μερικών, στα πνευματικά αισθητήριά των, στά θέματα πίστεως δηλαδή, ενώ εάν δεν είσαι με απόλυτη ακρίβεια, εύστοχος, στις διατυπώσεις σου, λογικό είναι μετά, να σε «πάρουν με τις πέτρες», όσοι διαθέτουν εκκλησιολογική και θεολογική παιδεία!

Όμως παρ΄όλα αυτά και δι΄αυτά, δίκιο έχει ο σεβασμιώτατος Λεμεσού στο, ότι πάνω απ΄όλα και απ΄όλους τους Πατριάρχες και Επισκόπους είναι, ο Θεάνθρωπος Χριστός, και ότι μεριμνά σε τέλειον βαθμόν, για την Εκκλησία Του! Εξαιρετική θεολογική διατύπωση, μόνο που είναι..., η μία όψη του νομίσματος!

Διότι, σεβασμιώτατε άγιε Λεμεσού, τότε προς τι και γιατί, ο ρόλος και ο λόγος υπάρξεως, των Επι-σκό-πων, μιας και εφόσον υφίσταται, εν απόλυτη Αληθεία και ακρίβεια η πρώτη προϋπόθεση του λόγου σας; Εάν δεν είναι, ΚΑΙ ο ειδικός ρόλος και λόγος "επί του σκοπού" (τυχαία η λέξη "Επίσκοπος" και "Επισκοπή";) της διακονίας των Επισκόπων; Και αντί αυτού, ως γνήσιοι και άξιοι Επίσκοποι (καθώς είναι και όσοι είναι!)  να ίστανται, στο ύψος της διακονίας των, μεταβάλλονται, σε αλλότριοι επίσκοποι και λυκοποιμένες, ενώ μερικοί άλλοι, ως μη όφειλαν, συνεπίσκοποί των, να ασκούν με ανόνητην ακρίβειαν, το ανούσιο και κακόδοξον «φιλάδελφον» ελέω, ιδιοτελείας;

Η Εκκλησία μας άγιε Λεμεσού, ασφαλέστατα και δεν θα χάσει ποτέ, τον δρόμο της Αλήθειας, λόγω του ότι καθοδηγείται υπό του Αγίου Πνεύματος, αλλά αυτό τι να σημαίνει άραγε;

Σημαίνει μήπως, αδιαφορία, ραχάτι και «αραχτοί και λάϊτ» απο πλευράς των αγίων Επισκόπων, κληρικών και  λαϊκών;

Απεχθάνομαι με τα βδελυγμίας, το ανόητο ραχατιλίκι των Επισκόπων μας και τινών άλλων ειδικών κληρικών και λαϊκών, στα θέματα πίστεως!

Μόνο που όλο αυτό σεβασμιώτατε, δεν σημαίνει, ότι κλήρος και λαός, θα  αφήσουμε τα παντα, με περίσια πνευματική αναισθησία..., στον «αυτόματο πιλότο», διότι εάν αυτό ήταν το φρόνημα των αγίων μας Αποστολών,  των αγίων μας Αποστολικών Πατέρων, και Αγίων μας Πατέρων και Διδασκάλων, σήμερα, δεν θα μιλούσαμε, περι Ορθοδοξίας, αλλά περι Γνωστικισμού ή Αρειανισμού  λόγου χάρην, διότι θα αγνοούσαμεν τι εστί Ορθοδοξία, εάν δεν γίνονταν, οι ιερές και ευλογημένες πολεμικές συγκρούσεις, κατά των ψευδοποιμένων και κακοδόξων αιρετικών, διαχρονικά, Επισκόπων!

Λέτε αστόχως: «όσα λάθη και να κάνουμε εμείς (οι ποιμένες), αυτό δεν βλάφτει την Εκκλησία αλλά την ψυχή αυτού που κάνει το λάθος...»!

Αυτό όμως είναι, η μισή αλήθεια, σεβασμιώτατε, διότι το Ευαγγέλιο και οι Πατέρες μας, μας διδάσκουν άλλα, για τους ψευδοπροφήτες και τους λυκοποιμένες, που έχουσιν δόλιο στόχο και σκοπό, να κατασπαράτουσιν το ποίμνιο τους, με τις κακοδοξίες των! Μια παράμετρος σοβαρή, την οποίαν, παραλείψατε να εκφράσετε.

Ποιόν, να εμπιστευθούμε άγιε Λεμεσού, τον ατυχέστατο θεολογικά και εντελώς άστοχο λόγο σας, ή το άγιον Ευαγγέλιο και τους Αγίους Πατέρες;

Εκτός και εάν, οι αιρέσεις και οι κακοδοξίες εις το προσωπικό σας «θεολογικό λεξικό» έχουν την έννοια, των λαθών, πράγμα εντελώς αφελές και εκκλησιολογικά άστοχο. Μόνο που θα έπρεπε να γίνει με απόλυτη ακρίβεια, θεολογική διάκριση, ο αποσαφηνισμός αυτών «των λαθών» για να μην δημιουργείτε, περαιτέρο σύγχηση, εις το ακροατήριό σας, μια και οι Οικουμενιστές συνεπισκόποι σας, φρόντισαν πλέον, να την εμπεδώσουν, ελέω του παναιρετικού λαϊκού Οικουμενισμού!

Είναι φανερή η αθεολόγητη αδιακρίσια, του όρου που μας παραθέτει ο άγιος Λεμεσού, περι «των ποιμαντικών λαθών» διότι, εάν ένας Επίσκοπος, της χαρισματικής εμβέλειας, του Μητροπολίτου Λεμεσού, δεν διαχωρίζει και δεν κάνει  σαφή διάκριση λ.χ.: από των απλών ποιμαντικών λαθών μέχρι των σύνθετων κακοδοξιών, απο των ανθρώπινων μικρών λαθών μέχρι των μεγίστων αστοχιών, παθών και αμαρτιών, απο των  εξ αφέλειας και ανοησίας λαθών μέχρι των ανίερων συμπροσευχών με αιρετικούς, απο των δόλιων και σκόπιμων λαθών μέχρι των αντικανονικών άλλων ενεργειών, απο τα χοντρά ποιμαντικά λάθη (άξιας καθαιρέσεως!) απο τα μαλακά λάθη (άξια παραινέσεως), από λανθασμένη διατύπωση λόγου, λόγω κούρασης κλπ., απο την κακόδοξη και αιρετική διατύπωση λόγου απο άμβωνα κλπ., που καθιστά σε αυτήν την περίπτωση, τον κάθε ποιμένα ως αιρετικό, και επικίνδυνο ποιμένα για την Εκκλησία κ.α.! Διότι πολύ απλά, κινδυνεύουν οι πιστοί, κινδυνεύει ο κλήρος και ο λαός, κινδυνεύει η ενότητα της Εκκλησίας (και όχι η Εκκλησία ασφαλώς) με τα κακόδοξα φερσίματα του  Επισκόπου αυτού, διότι εξάλλου, δεν πρόκειται, να πάρει ευχή και να σηκώσει, περι απλών ανθρώπινων λαθών, καθώς εννοείτε εσείς φανερώς· τα οποία αυτά «λάθη» επιρεάζουν, τάχα μου και μόνον, τον διαπράξαντα αυτά, και ουχί την Εκκλησία μας! Αυτά είναι ανοησίες, και το γνωρίζετε πολύ καλά μάλιστα. 

Το πράγμα είναι, πολύ πιό σοβαρό, εν σχέσει με την άστοχη υπεραπλούστευση, των θεολογικών λεχθέντων σας!

Αυτή η διάκριση, σεβασμιώτατε άγιε Λεμεσού, ονομάζεται Ορθόδοξη Εκκλησιολογία και Πατερική Θεολογία, μια και τους έχετε τόση προσωπική αδυναμία, παρακαλώ υιικός, επαναπροσδιορίστε  και επαναδιατυπώστε τα λεχθέντα σας, διότι αυτά τα παρόντα, όντως, είναι άστοχα και αντιευαγγελικά και μας έχουνε συνθλίψη την καρδία μας!

Λέτε ωστόσο: «όποιος ποιμένας λέει διαφορετικά ζημειώνει μόνο τον εαυτό του...»!

Θέλω να πιστεύω ειλικρινά, ότι είσασταν υπερβολικά κουρασμένος ή νυσταγμένος, απο τις ποιμαντικές υποχρεώσεις σας, και διδάξατε τέτοιες ασυνάρτητες ανοησίες, στο συγκεκριμένο ποίμνιο, διότι στην Μητροπολιτική σας περιφέρεια Λεμεσού και Κουρίου, μια χαρά, μας τα διδάσκετε, Πατερικά και Ευαγγελικά!

Δεν θέλω να πιστέψω κατα διάνοιαν, ότι παίζει θέμα «Φαναριώτικης πολιτικής» τουτέστιν,  αντιευαγγελικής διγλωσσίας, άλλα λέμεν στο ενχώριο ποίμνιό μας, και άλλα ντ΄άλλων στο εξωτερικό, καθώς πράττουσιν με αθεολόγητη ακρίβεια, άπαντες οι κακόδοξοι και αιρετικοί «ιεροκορανιστές» Πατριάρχες, Αρχιεπισκόποι και λοιποί άλλοι «Βολιώτικα Σαββατισμένοι» Μητροπολίτες(;!)

Αυτό το πράγμα, ειλικρινά, δεν θα μπορώ να το σηκώσω και να το αποδεχθώ, αμασητί, απο τον άγιο Επίσκοπό μου.

Αλήθεια όμως, άγιε Λεμεσού· οι «σωτήρες της Εκκλησίας» σεβ. ποιοί να είναι;

Σε ποιούς συγκεκριμένα, αναφέρεστε και ποιούς άραγε να εννοείτε;

Μήπως εννοείτε  και υποννοείτε, τους εν Χριστώ  αδελφούς μας, της εκκλησιαστικής και Πατερικής, θεολογικής αδελφότητας «ο Σωτήρ» Λεμεσού, που τους έχετε κάνει τον «βίον ανθόσπαρτον», καθώς τους ασκείτε, κάθε τρίς και λίγον, οξύτατην, δρυμίαν και αδικαιολόγητην, συχνά πυκνά, δημόσια κριτικήν, στις ομιλίες σας;

Ή μήπως εννοείτε, τους αγωνιστές και ομολογητές αδελφούς/ές, Μοναχούς και Πατέρες, του Παγκύπριου Χριστιανικού Ορθόδοξου Κινήματος (ΠΑ.Χ.Ο.Κ.) «Άγιος Νίκων ο Μετανοείτε», δημιουργηθέντος και ευλογηθέντος και υπογραφθέντος με ερυθρά μελάνι, υπό του αειμνήστου Αρχιεπίσκοπου μας Χρυσοστόμου του Α΄, και μάλιστα, υπό της ιδιαιτέρας ευλογίας των αγίων Καθηγουμένων Αρχιμανδρίτων Γέροντος Αθανασίου Σταυροβουνίου και νυν Μητροπολίτου Κύκκου Νικηφόρου;

Αυτές τις δύο Πατερικότατες και εκκλησιαστικές οργανώσεις (και όχι, παρεκκλησιαστικές ή αντιεκκλησιαστικές, οργανώσεις, καθώς συκοφαντούν συχνάκις ορισμένοι) με τα μέλη των, είχατε κατά νούν και εκφράζατε..., αυτά τα κουραφέξαλα, περι «σωτήρων της Εκκλησίας»;

Διότι τους απλούς πιστούς, ξένων επαρχιών ανά την Οικουμένη, μπορείτε να τους ξεγελάσετε με άνεση, τους εντόπιους, εγχώριους, ημεδαπούς και συμπολίτες σας, Λεμεσσιανούς, μπορείτε, να τους ξεγελάσετε;

Πολύ τό αμφιβάλω, Σεβασμιώτατε!

Μπορεί να αναφερθήκατε, εύστοχα κατά του ενός αιρετικού καί "Ζηλωτικού" άκρου, αλλά αφήσατε, ισχυρές μομφές, και για τους εντός Εκκλησίας, τους έχοντες έναν κατά Θεό ζήλον, (και αυτό μόνο οι συμπατριώτες σας μπορούν να το αντιληφθούσιν καλώς) ενώ κατουσίαν, δεν διακρίνατε, καθώς είχατε ποιμαντικό χρέος νά πράξετε, το άλλο άκρο του Παναιρετικού Οικουμενισμού και των αθλίων οπαδίσκων αυτού!

-Μόνο οι αιρετικοσχισματικοί "Ζηλωτές" είναι το πρόβλημά της Οικουμενικής Εκκλησίας μας;

-Μόνο ένα αιρετικό άκρο, υφισταται εις την θεολογική εκκλησιολογία μας;

-Και όλα αυτά, που μας δίδαξε καί διδάσκει, ο όσιος Γέρων Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και οι σημερινοί Πατέρες και αδελφοί, απογόνοι αυτού;

Αντί, να αναλώνεστε στους διαφόρους «σωτηρικούς» κλπ, δεν θα έπρεπε να διδάσκετε, προς το κάθε ακροατήριό σας, τήν θεολογική διάκριση, των αιρετικών "ΔΥΟ ΑΚΡΩΝ", τόσο περι των αιρετικών συνεπισκόπων σας, Οικουμενιστών, όσο και κατά των αιρετικών  "Ζηλωτών";

Εκτός και εάν θεωρείτε(;), άγιε Λεμεσού, τα μέλη των πιό πάνω εκκλησιαστικών και θεολογικών οργανώσεων μας, εν Κύπρω, ως αιρετικούς "Ζηλωτές", πράγμα εντελώς άδικο και αθεολόγητο, μιας και εφόσον, σας αναγνωρίζουν, ως κανονικό Μητροπολίτη και Επίσκοπό τους,  και μάλιστα έχουν και (επι)κοινωνία μαζί σας!

Θα πρέπει να κατανοήσουμεν άπαντες, εξ αιτίας της Εκκλησιαστικής Ιστορίας, ότι υπήρξαν εκκλησιολογικές και θεολογικές ανάγκες της Συνειδήσεως (κλήρου και λαού) της Εκκλησίας της Κύπρου, και δημιουργήθηκαν οι συγκεκριμένες εκκλησιαστικές οργανώσεις· πράγμα που ακόμα υφίστανται αυτές οι ανάγκες, λόγου χάρην, στον Αντιαιρετικό αγώνα, κατά του Οικουμενισμού και κατά του Παπισμού, ο οποίος είναι παντελώς ανύπαρκτος, εκ των αρμοδίων αντιαιρετικών γραφείων,  υπό ΑΠΑΝΤΩΝ, των εν Κύπρω Ιερών Μητροπόλεων.

Αποδείξτε μας το, ότι αγαπάτε την Εκκλησία μας και ασκείστε οξύτατο έλεγχο, κατά των αιρετιζόντων συνεπισκόπον σας, και κατά των αιρετικών Μητροπολιτών και Πατριαρχών μας, ανά την Οικουμένη, και ίσως τότε να σας έχουμεν και απόλυτη εμπιστοσύνη και θα ησυχάσουν έτσι, απόλυτα, οι συνειδήσεις μας!

Μιας και είστε εντελώς απών, απο αυτό το ΜΕΙΖΩΝ εκκλησιολογικό θέμα, συμμαχείστε τουλάχιστον, ως πρώτο βήμα έμπρακτης αποδείξεως και μετανοίας Σας για τα πιό πάνω άστοχα λεχθέντα σας, με όσους συντάξανε και υπογράψανε, την περίφημη και περισπούδαστη «Ομολογία Πίστεως» [4] και στηρίξετέ τους στον ιερό και Ευαγγελικό αγώνα τους, κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού!

Υπάρχει ουδετερότητα, εκ των Επισκόπων, στα θέματα πίστεως, άγιε Λεμεσού;

Εάν όχι!

Τότε, μέχρι που θα φτάσει «η βαλίτσα» της ουδετερότητάς Σας;

“Αὐτοῦ γὰρ Ῥόδος καὶ πήδημα”, πανιερώτατε, άγιε Λεμεσού κ. Αθανασίε!

Την ευχήν Σας, να έχουμεν!!!



*[Παρ΄όλα αυτά και δια αυτά, δεν μπορώ να αποσιωπήσω το γεγονός, όμως, ως αυτόπτης και αυτήκουος μάρτυρας, ότι ο άγιος Μητροπολίτης μας, εκφράζει στην θεόσωστη επαρχία και Επισκοπή του,  θεολογικόν λόγον, έστω ελάχιστον και αδύναμον, αλλά θεολογικά ξεκάθαρον τόσον, κατά του Οικουμενισμού, κατά του Παπισμού όσο, και κατά του Μασωνισμού!]



ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ: