Translate

Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014

"Υπέρ της Χριστιανο-Ισλαμικής συνύπαρξης"!





Με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας, της κοινωνίας των πολιτών, των μουσουλμανικών κοινοτήτων από όλη την Ελλάδα, της τοπικής αυτοδιοίκησης και της ελληνικής και ιορδανικής κυβέρνησης, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τρίτη 29 Οκτωβρίου, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, ημερίδα με θέμα «Ενισχύοντας τις αξίες της Χριστιανο-Ισλαμικής συνύπαρξης στην Ελλάδα μέσα από την εκπαίδευση, τη θρησκευτική ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα». Η πρωτοβουλία για τη συνάντηση ανήκε στην κυβέρνηση της Ιορδανίας, με σκοπό την προώθηση του Μηνύματος του Αμμάν υπέρ της Χριστιανο-Ισλαμικής συνύπαρξης, τελέστηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των εορτασμών του έτους  των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τις εργασίες χαιρέτησαν οι εκπρόσωποι των συν-διοργανωτών, Μαρία Τσακάλη, Υπεύθυνη του Βρετανικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης και Επίτιμη Πρόξενος της Μ. Βρετανίας στην πόλη και Δημήτρης Καιρίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο & Διευθυντής του Δικτύου Ναυαρίνο. Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης
Μπουτάρης, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τη σπουδαιότητα της εκδήλωσης για την πόλη. Ο Σπύρος Πέγκας, Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι ο Δήμος στηρίζει όλες τις προσπάθειες δια-θρησκευτικού διαλόγου και δια-θρησκευτικής ειρηνικής συμβίωσης σε μια πόλη που ιστορικά έχει επιβεβαιώσει τη βούλησή της να επιτρέπει στις διαφορετικές θρησκευτικές κοινότητές της να συνυπάρχουν ειρηνικά.
Με τη σειρά του ο HE Hayel Daoud, Υπουργός Awqaf και Ισλαμικών θεμάτων της Ιορδανίας, τόνισε την ανάγκη μιας παγκόσμιας συνεργασίας στη βάση των κοινών ανθρώπινων αξιών, ενώ ο Kamel Abu Jaber, Διευθυντής του Royal Institute for Inter-faith Studies (Ιορδανία), αναφέρθηκε στην προσπάθεια της Ιορδανίας να στηρίξει το μουσουλμανικό κόσμο που «ματώνει», λόγω της παρερμηνείας του ισλαμικού νόμου και της έλλειψης ηγετικής καθοδήγησης, υπογραμμίζοντας πως «όταν η θρησκεία γίνεται ιδεολογία, σταυροφορία τότε γίνεται επικίνδυνη».
Ο Ibrahim Burqan από το Πανεπιστήμιο της Ιορδανίας, αναφέρθηκε στην εξαγγελία του Μηνύματος του Αμμάν από τον Βασιλιά το 2004, στην προσπάθειά του να άρει το αρνητικό κλίμα που υπήρχε παγκοσμίως εναντίον του Ισλάμ και αυξήθηκε κατακόρυφα μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου.
Ο Amer Al-Hafi, Υποδιευθυντής του Royal
Institute for Inter-faith Studies (Ιορδανία), τόνισε την ανάγκη εξεύρεσης των ισχυρών δεσμών που συνδέουν το χριστιανικό με  τον ισλαμικό κόσμο, σε μια προσπάθεια να τοποθετηθεί η θρησκεία μακριά από οικονομικά δεδομένα και πολιτικές προκλήσεις.
Συνεχίζοντας, ο Mike Hardy, Kαθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Coventry, τόνισε ότι η συνύπαρξη και η ανοχή στη διαφορετικότητα αποτελεί όρο επιβίωσης στη σημερινή εποχή της παγκοσμιοποίησης.
Ο Γιώργος Καλαντζής, Γ.Γ. Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, επισήμανε πως ο φόβος και η προκατάληψη είναι οι αιτίες εκείνες που δεν επιτρέπουν την ειρηνική συνύπαρξη, τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη σωστής εκπαίδευσης των θρησκευτικών λειτουργών. Δήλωσε δε ότι το Ελληνικό Σύνταγμα προστατεύει απόλυτα την ανεξιθρησκεία και η Ελληνική Πολιτεία εγγυάται και προστατεύει τα δικαιώματα όλων των θρησκευτικών μειονοτήτων. Χαρακτηριστικά είπε πως η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία έχει εφαρμογή ο Ισλαμικός Νόμος σαρία.
Η Αγγελική Ζιάκα, Επίκουρη Καθηγήτρια Θρησκειολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, υπογράμμισε ότι η θρησκευτική διαφορετικότητα είναι αιτία συγκρούσεων για τους ανθρώπους εκείνους που περιορίζουν τα όρια της θρησκείας στο πλαίσιο της δικής τους πίστης. Η κατάσταση στη Μέση Ανατολή και τη Μεσόγειο είναι επικίνδυνη γιατί η θρησκεία έχει μετατραπεί σε εργαλείο βίας, ο διάλογος όμως θεωρείται αμφίβολος όταν ο χώρος της Ανατολής είναι ασταθής.
Από την πλευρά του ο Abdel Rahman Ibdah, του Υπουργείου Ισλαμικών θεμάτων, τόνισε πως το Κοράνι δεν προβλέπει κανέναν εξαναγκασμό στην πίστη, ζητά τη διασφάλιση της ατομικής ελευθερίας και δεν προβαίνει σε θρησκευτικούς διαχωρισμούς.
Ολοκληρώνοντας, ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, έκανε λόγο για το παλαιό και το νέο Ισλάμ στην Ελλάδα, τη διαφορετική πολιτική που εφαρμόζει η Ελληνική Πολιτεία στους μουσουλμανικούς πληθυσμούς της ανάλογα με την ιθαγένειά τους και την ανάγκη σύζευξης του ισλαμικού δικαίου με το διεθνές.
Ο Tom Fisher από το Πανεπιστήμιο του Coventry, τόνισε πως η μόνη λύση σε έναν κόσμο  που φαίνεται να χαρακτηρίζεται από ανασφάλεια είναι η σωστή εκπαίδευση και η προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Ολοκληρώνοντας τις εργασίες της ημερίδας, ο Δημήτρης Καιρίδης σημείωσε εμφαντικά πως αυτό που απαιτείται σήμερα είναι ένας ουσιαστικός και ειλικρινής δια-θρησκευτικός διάλογος, με τελικό σκοπό την αποδόμηση των στερεοτύπων. Όπως επισήμανε, ακόμα και η φιλελεύθερη και κοσμοπολίτικη ελίτ της Δύσης προσεγγίζει το Ισλάμ με έναν απόλυτα διαστρεβλωτικό τρόπο που επιδεινώνει τις σχέσεις της Χριστιανικής Δύσης με την Ισλαμική Ανατολή.
Από το 1939, το British Council λειτουργεί ως πολιτιστικός και εκπαιδευτικός φορέας μεταξύ Ελλάδας και Μεγάλης Βρετανίας. Με γραφεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συνδέει την Ελλάδα με τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες και τις δημιουργικές προσεγγίσεις της Μεγάλης Βρετανίας και στηρίζει τις διαπολιτισμικές σχέσεις των δύο χωρών με την Ευρώπη.
Το Navarino Network (ΝΝ)-Δίκτυο Ναυαρίνο ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2009 και είναι μια πρωτοβουλία της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος. Το ΝΝ είναι μία ανεξάρτητη, επιστημονική, μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στη δημόσια ζωή της Θεσσαλονίκης και της περιοχής της.


 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

Ένα αναπάντητο (γιατί άραγε;) σχόλιο προς το πιο πάνω ανακοινωθέν της Ισλαμολαγνείας που μας καλύπτει πλήρες ως Ιστολόγιο είναι το εξής: «Σχολιαστικότατε (πού λέει ό Άφαντος, έ;)
Admin,
διακρίνετε στό ύπερθεν τό ειδεχθές πρόσωπο τού μισελληνισμού(μισανθρωπία, είναι!),
καθώς τραβιέται μέ τήν πάροδο τού χρόνου η κουκούλα τού περίφημου έν Ελλάδι πραγματοποιούμενου «πειράματος» ή
έν αφασία τυγχάνων βλέπετε μόνον τά διαβρωτικά/υπονομευτικά τρένα τών σιωνιστικά δεσμευμένων Βρετανών καί τών παντειότροπων εγχώριων καί διεθνών τσάτσων τους νά περνούν
από τήν Θεσσαλονίκη, προκειμένου ν’ αφήσουν εκεί πρός εκκόλαψη τά “αυγά” τών «γεννημάτων εχιδνών»,
έν όσω ό Κύκλος τής Θεσσαλονίκης αναχαράζει Πλάτωνα,
προσφέροντάς τον έτσι ώς κουλτουρέ «μορφωτικό ναρκωτικό» γιά μαζική κατανάλωση καί
ό κ. Σαββίδης εμμένει νά προβάλει, από μακρού ήδη χρόνου, ώς σοβαρό μελλοντικό έργο γιά τό ΑΠΘ, ό,τι ένας εικοσιδιάχρονος τότε έχει πραγματοποιήσει μόνος του εδώ καί είκοσι χρόνια, ενώ
η Θεσσαλονίκη σφαδάζει από έναν ασυγκράτητο εισοδισμό ξενοκίνητων «δραστήριων μέτρων» καί η μπόχα τής σαπίλας πού αποπνέει η Α΄ Εκλογική Περιφέρειά της έχει φλομώσει τό πανελλήνιο;
Οί ενέργειες/εισηγήσεις ποσοτικού χαρακτήρα,
ώς οί ώς τώρα συμβατικού χαρακτήρα κούφιοι σχολιασμοί σας, πού
περιορίζονται στό αυτονόητο ακόμη καί γιά βρεφονηπιακούς σταθμούς,
εδώ μέσα,
είναι γνωστός φερετζές καί καταφύγιο τής οργανωμένης μισανθρωπίας πού
επιχειρεί διά τών ΜΜΕ τό ξέπλυμα τών εγκεφάλων μας,
έ;»

ΠΗΓΗ: http://www.anixneuseis.gr/?p=79870
Δημοσίευση σχολίου