Translate

Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΡΙΑ(3) ΣΠΑΝΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ!!!


Α΄ ΒΙΝΤΕΟ: Χειροτονία π. Θεοδώρου Ζήση, προσφώνηση Χαλκηδόνος κ.Βαρθολομαίου 
  Την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών του έτους 1991, στις 17 Μαρτίου, μνήμη του Οσίου Θεωνά Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, τελέσθηκε η εις Πρεσβύτερον ι. χειροτονία του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση στην Ιερά Μονή Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας (ένα εκ των τριών Πατριαρχικών Ιδρυμάτων στην επικράτεια της Εκκλησίας της Ελλάδος, μαζί με την Εξαρχία της Πάτμου και την Ι.Μ. Βλατάδων), όπου είναι θησαυρισμένο και το ι. λείψανο του Οσίου Θεωνά. Την χειροτονία τέλεσε ο Μητροπολίτης Χαλκηδόνος κ. Βαρθολομαίος. Η εις Διάκονον χειροτονία του π. Θεοδώρου είχε τελεσθεί την 22α του Δεκεμβρίου του 1990, εορτή της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας, απὸ τον Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής, Μητροπολίτη Μιλήτου κ. Απόστολο. Ο χειροτονητήριος λόγος του π. Θεοδώρου μαρτυρεί την γνησιότητα του σεβασμού του έναντι της Εκκλησίας ως Σώματος Χριστού, και ιδιαιτέρως της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως, την οποία επέλεξε για να ενταχθεί, ενώ και η αντιφώνηση του Μητροπολίτου Χαλκηδόνος επιβεβαιώνει τις ανιδιοτελείς και διαρκείς υπηρεσίες του π. Θεοδώρου προς το παλαίφατο Οικουμενικό Πατριαρχείο της Βασιλευούσης και την έως τότε, επί πατριαρχίας του μακαριστού Πατριάρχου κυρού Δημητρίου, αποδοτική συνεργασία του π. Θεοδώρου με το Πατριαρχείο. Τα ως άνω αποτελούν ταυτόχρονα και σαφείς αποδείξεις της επιδεινώσεως της οικουμενιστικής πλεύσεως του Οικουμενικού Πατριαρχείου επί πατριαρχίας κ. Βαρθολομαίου, ένεκα της οποίας απομακρύνθηκε τελικώς ο π. Θεόδωρος από το Πατριαρχείο ΚΠόλεως. Αυτή η επιδείνωση άρχισε με την αποδοχή της Ουνίας (Balamand 1993) και συνεχίζει ακαταπαύστως επί της κατιούσας οδού. 

 Β΄ ΒΙΝΤΕΟ: Χειροτονία π. Θεοδώρου Ζήση, προσφώνηση κυρού Σεβαστιανού Κονίτσης

Απόσπασμα από την εις Πρεσβύτερον ι. χειροτονία του π. Θεοδώρου Ζήση στις 17 Μαρτίου 1991 στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας, κοντά στα Βασιλικά της Θεσσαλονίκης. Ο μακαριστὸς Εθνάρχης του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, ο Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Σεβαστιανός (+1994), μετά την ιερά τράπεζα που ακολούθησε το πέρας της Ακολουθίας του Οσίου Θεωνά Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης (Δ΄ Κυριακή των Νηστειών), προέστη της πανηγυρικής τραπέζης, αναπληρώνοντας τον (ασθενήσαντα και αποχωρήσαντα) Μητροπολίτην Χαλκηδόνος κ. Βαρθολομαίον, τον προστάντα της χειροτονίας. Ο λόγος του μακαριστού κυρού Σεβαστιανού, "άλατι ηρτυμένος" και με γλυκύτητα, χέει τον πλούτο της καρδιακής αγάπης του για τον π. Θεόδωρο, πρωτίστως για την Εκκλησία, αλλά και για το πολυαγαπημένο του ποίμνιο, αυτό των υποδούλων στην βαρβαρική αλβανική κατοχή Ελλήνων Βορειοηπειρωτών που επί δεκαετίες είχαν εγκαταλειφθεί από τους επισήμους φορείς του Ελληνικού Κράτους.

 Γ΄ ΒΙΝΤΕΟ: Η χειροθεσία του π. Θεοδώρου Ζήση εις Μέγαν Πρωτοπρεσβύτερον

Στον Μέγα Αρχιερατικό Εσπερινό του Μεγάλου Αντωνίου, το απόγευμα της Πέμπτης, 16 Ιανουαρίου του έτους 1997, ο μακαριστὸς Παναγιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Παντελεήμων Β΄ (Χρυσοφάκης) ανάγει επαινετικώς (και αιφνιδίως) τον π. Θεόδωρο Ζήση εις Μέγαν Πρωτοπρεσβύτερον της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.

(Ζητώ συγγνώμη για την ποιότητα του ήχου, λόγω της πρωτοτύπου κασέττας VHS)

Το απόσπασμα της βιντεοσκοπήσεως, από την τηλεόραση 4Ε (Ελληνική Εκκλησιαστική Ενημερωτική Εκπομπή) και την εκπομπή "Φώς Ιλαρόν", προδίδει την αγάπη του μακαριστού Παναγιωτάτου Μητροπολίτου κυρού Παντελεήμονος Β΄ στην Ορθοδοξία και την γνήσια εκκλησιαστική Θεολογία. Αυτή εμαρτυρείτο ἀλλωστε και από την συνεπώς αντι-οικουμενιστική και αντι-συγκρητιστική του στάση και την άφοβη και στεντόρεια διαμαρτυρία του όπου διέκρινε αδικία ή αντι-εκκλησιαστική δραστηριότητα, από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Clinton, μέχρι και τον Κυριάκο Βελόπουλο και το βιβλίο του "Ιησούς και Δίας" .


Το ντοκουμέντο αυτό φανερώνει και την εσωτερική κατάσταση εξοπλισμού και ιερού διακόσμου του Ιερού Ναού του Αγίου Αντωνίου στα πρώτα χρόνια μετά την ανάληψή του από τον π. Θεόδωρο (Πάσχα 1993), σε σύγκριση με την σημερινή, μετά από 20 χρόνια ευπρέπεια και ομορφιά του με τη συνδρομή του ευλαβούς εκκλησιάσματος, της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσαλονίκης και του π. Θεοδώρου.